ONLINEveranstaltungen

 

Die Elternschule der Fondation Kannerschlass bietet seit 2002 Aktivitäten für Eltern rund um das Thema Erziehung an, sei es  Konferenzen, Diskussionsgruppen, Kurse, Elternabende ...

Von Anfang an war es unser Ziel den Eltern in Gruppen zu begegnen um so auch den Austausch der Eltern untereinander zu fördern.

Seit Mai 2020 bieten wir nun auch einen Teil dieser Aktivitäten auch  ONLINE an.

Informationen und  Einschreibung unter: Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein!

Hier unser ONLINE-Katalog. 

 

 

Activités thématiques ONLINE 2022

Petite Enfance- Klengt Kand

Langue/Sprooch

Thème

Workshop pour parents en attente d'un enfant ou ayant des enfants en bas âge - 6 mois

Langues: LU, DE, FR, EN

On ne naît pas parents, on le devient

Conscients qu’aux soins corporels et affectifs des premiers mois s’ajoute peu à peu une responsabilité éducative, ce séminaire organisé par l’Ecole des Parents J. Korczak en collaboration avec les maternités du Grand-Duché veut non seulement sensibiliser les futurs parents à cette thématique, mais aussi laisser de la place à l’échange et aux questions :

Eduquer un enfant – une condition pour bien grandir. Le rôle du père et de la mère – ressources et compétences. Le couple parental – un nouveau défi. La vie en famille - gérer le quotidien

Et gëtt een net als Eltere gebuer...

An den éischte Méint geet et haapsächlech ëm déi kierperlech an affektiv Fleeg vum Baby, mee lues a lues trëtt och déi erzéieresch Verantwortung ëmmer méi ervir. Dëse Workshop, organiséiert vun der Eltereschoul an Zesummenaarbecht mat de Maternitéen, wëll déi futur Elteren net nëmme fir d’Erzéiung sensibiliséieren, mee hinnen och eng Plattform bidden, fir sech am Grupp zu dësem Theema auszetauschen.

E Kand erzéien –d’Viraussetzung fir dass et gutt grouss gëtt. D’Rolle vum Papp a vun der Mamm– Ressourcen  a Kompetenzen. D‘Elterekoppel – eng nei Erausfuerderung. Den Alldag an der Famill gestalten

DifférentEs intervenantEs de l’Ecole des Parents

Activité thématique pour parents d’enfants en bas âge - 6 mois

Langue: LU, FR, DE

1+1 Une famille est née

Attachement/Lien et autonomie

Construire un lien sécurisant avec leur enfant, un défi important pour tous les parents!

Les besoins des enfants, les besoins des parents

Le choix d’une garde hors famille – comment préparer le bébé, les parents ?

1+1 Eng Famill ass gebuer

Bindung/Lien an Autonomie

Eng sécher Bindung opbauen, déi grouss Erausfuerderung fir d’Elteren

D’Besoinë vun de Kanner d’Bedierfnisser vun den Elteren

Eng gutt Betreiung fir eis Kanner -  de Choix, d’Virbereedung

DifférentEs intervenantEs de l’Ecole des Parents

Activité thématique pour parents

Langue: LU, DE, FR, EN

Age : 0-3 ans

Dodo l’enfant dodo... quand les enfants volent le sommeil de leurs parents !

Qui ne connaît pas ces questions : faire dormir bébé dans son propre lit ? Dormir avec les parents ? Combien de temps dorment les enfants ? Que faire quand l'enfant pleure pendant la nuit ? Ou ne veut pas aller au lit ? ... Tout tournera autour du sommeil lors de cette activité thématique. Nous parlerons de l’importance du sommeil en général, du développement du sommeil chez les enfants de 0-4 ans et nous décrirons les différents troubles de sommeil. Une large place sera réservée à l'échange et aux questions

Schlof Këndche schlof... wann d'Kanner den Elteren hire Schlof klauen !

Wie kennt se net dës Froen: Am eegene Bett schlofen? Co-sleeping? Wéi vill schlofe Kanner? Wat maache wann d'Kand an der Nuecht kräischt? Net an d'Bett goe wëll? ... Dësen Owend dréit sech alles ëm de Schlof. Mir schwätzen iwwer d'Wichtegkeet vum Schlof am allgemengen, d'Entwécklung vum Schlof bei de Kanner vun 0-4 Joer a beschreiwen och déi verschidde Schlofstéierungen. Dono ass Zäit fir Froen an Austausch.

HEMMER Tania, Educatrice graduée, Experte en Burn-out parental

Activité thématique pour parents

Langue: LU, FR, DE

Lâcher prise et soutenir en même temps

Trouver le bon moment pour lâcher prise est un processus qui nous accompagne tout au long de notre vie. Créer un lien d’attachement fort est vital pour l’enfant et l’aide à bien grandir. Mais, les enfants ont également un besoin naturel d’autonomie. Comment pouvons-nous, en tant que parents, trouver un équilibre entre le besoin d’autonomie et le besoin de sécurité ? Comment accompagner nos enfants dans leur développement, entre lâcher prise et soutenir en même temps ?

Lassloossen a gläichzäiteg Halt ginn

Lassloossen ass ee Prozess, deen eis duerch eist ganzt Liewe begleet. D'Bindung ass liewenswichteg an ënnerstëtzt d'Entwécklung vum Kand. D'Kanner hunn awer och een natierlecht Bedierfnis no Autonomie. Wéi kënne mir als Elteren eng Balance fannen tëschent dem Besoin no Selbstännegkeet an dem Besoin vu Sécherheet? Wéi kënne mir eis Kanner an hirer Entwécklung ënnerstëtzen, si lassloossen an hinnen gläichzäiteg Halt ginn?

NILLES Véronique, Educatrice graduée

Activité thématique  pour parents

Langue :  LU, FR, EN

Règles et limites dans l’éducation des enfants

Lors de cette activité thématique nous aborderons les règles et limites à fixer, de même que les libertés à accorder aux enfants. Quand commencer ? Quelles conséquences appliquer ? Et si ça ne fonctionne pas ?

Reegelen a Grenzen am Alldag mat eise Kanner

D’Grenzen, d’Regelen awer och d’Fräiheet an der Erzéiung vun eise Jongen a Meedercher sinn Thema vun dësem Owend: Wéini ufänken? Wéi soll een et mat de Konsequenze maachen? An wann et net funktionéiert?

MOES-GRETSCH Patrice, Educatrice graduée

Activité thématique  pour parents

Langue : LU, FR, DE

 

Le repas en famille, sans stress !

Pour les parents, le "stress à table" a lieu le plus souvent, lorsque les enfants sont présents.  Pourquoi mon enfant préfère-t-il le chocolat aux légumes? Mon enfant est très sélectif au niveau de la nourriture. Comment les enfants deviennent-ils de "bons mangeurs"? Quelle place faut-il accorder aux bonnes manières à table? Existe-t-il des petites astuces pour que ces moments de repas se passent dans une atmosphère agréable pour chacun?

 Ouni Stress um Iessdësch!

Wann Eltere vu "Stress um Iessdësch" schwätzen, ass dat meeschtens wann d'Kanner mat um Dësch sëtzen. Firwat ësst mäi Kand léiwer Schokola ewéi Geméis? Wéi reagéieren, wann e Kand ganz wieleresch beim Iessen ass? Wéi gëtt e Kand iwwerhaapt zum "gudden Éisser"? Wéi wichteg si Manéieren um Dësch? Wat kann ee probéieren, dass dës gemeinsam Momenter beim Iessen ërem an enger flotter Atmosphär stattfannen?

SCHAMMO Simone, Educatrice diplômée

Activité thématique pour parents

Langue : LU, FR, DE

 

Parle avec moi ! - le développement du langage

Comment le langage se développe-t-il chez un enfant? Que peut-on faire en tant que parent pour soutenir son enfant? Comment réagir si l'enfant a des problèmes au niveau du langage? Cette intervention va vous donner un petit aperçu théorique ainsi que la possibilité de partager vos vues et expériences.

Schwätz mat mir!-Wéi d'Kanner d'Sprooch léieren

Wéi entwéckelt sech Sprooch bei engem Kand? Wéi kënne mer als Elteren dëst ënnerstëtzen ? Waat maachen, wa Kanner Schwieregkeete mam Schwätzen hunn? Dës Interventioun soll iech net nëmmen en Iwwerbléck ginn, mee och d'Méiglechkeet bidden, iwwer eegen Erfarungen ze schwätzen!

DifférentEs intervenantEs de l’Ecole des Parents

Activité thématique pour parents:

Langues: LU, DE, FR

La communication avec les tout-petits

La communication est essentielle dans une relation; si elle peut parfois mener à des malentendus et conflits, elle peut aboutir également à une grande joie. Quels sont les clés pour une communication bienveillante ? Quelle est l'importance des mots dans une phrase? Quels messages non-verbaux donnons-nous? Comment communiquer de façon efficace? Lors de cette activité thématique, nous allons aborder la communication sous divers aspects et essayer de comprendre comment en tirer avantage.

D’Kommunikatioun mat klenge Kanner

D'Kommunikatioun ass e wichtege Bestanddeel vun enger Bezéiung. Wa se heiansdo zu Mëssverständnisser a Streidereie féiert, sou ka se awer och grouss Freed bereeden. Wéi kann ee gutt matenee kommunizéieren? Wéi en Afloss huet dat Non-Verbaalt op eis Matmënschen? Wéi kann ee méi effizient kommunizéieren? Op dësem Owend gesi mir déi verschidden Aspekter vun der Kommunikatioun a versichen zesummen ze verstoën, wéi mär si zu eise Gonschte kënnen asetzen.

CARRILHO Ana Luisa, Educatrice graduée

      

 

Activité thématique pour parents:

Langues: LU, DE, FR

Dire adieu aux couches : Soutenir l’enfant pour devenir propre

Devenir propre est un moment important du développement de votre enfant. Tous les parents souhaitent découvrir une méthode pour soutenir l’enfant pendant cette période, tout en respectant son développement individuel. Pas si facile que ça.Nous échangerons des informations importantes sur les différentes étapes du devenir propre et des astuces pour soutenir l’enfant sans trop le stresser

Äddi Wëndel! Wéi kann ech mäi Kand beim Propper ginn ënnerstëtzen?

Propper ginn ass e wichtegen Entwécklungsschrëtt fir Kanner. All Eltere wënschen sech hiert Kand a seng Entwécklung ze verstoen a wëllen hiert Kand bei dësem wichtege Schrëtt begleeden. Mee dat ass awer net ëmmer esou einfach. Mir kucken eis déi wichtegst Entwécklungsetappe beim Propper ginn un an kucke wéi ee säi Kand an dësem Prozess ënnerstëtze kann, ouni Drock ze maachen.

PEIFFER Siri, Educatrice graduée

       

 

Activité thématique pour parents:

Langues: LU, DE, FR

«Non! Non! Je ne veux pas!» La phase d’opposition chez nos enfants

La phase d’opposition est souvent très fatigante pour les parents ou éducateurs. Est-ce que je réagis bien? Est-ce normal ou pas? Quels sont les besoins de nos enfants dans cette phase si importante de  leur vie et comment venir en aide, à eux et à nous?

 “Nee, Nee! Ech wëll net!” D'Trotzphas bei de klenge Kanner

D’Trotzphas ass fir vill Elteren oder Erzéier immens ustrengend. Reagéieren ech richteg? Wat ass normal a wat net? Wat brauchen eis Kanner genee an dëser wichteger Phas vun hirem Liewen a wéi kënne mir hinnen an eis am einfachsten hëllefen?

NILLES Véronique, Educatrice graduée

Activité thématique pour parents:

Langues: LU, DE, FR

Monter a Gesond - L'alimentation des enfants de 0 à 4 ans

L’alimentation des premiers mois de vie influence la croissance et le développement de l’enfant ainsi que sa santé à long terme.

Les sujets abordés ;’alimentation et son influence sur la santé et le bien-être du bébé.L’alimentation du jeune enfant : composition et rythme des repas, le bon choix des aliments.

Monter a Gesond – D’Ernärung vun de Kanner vun  0-4 Joer

D’Ernärung an den éischte Méint beaflosst laangfristeg d’Wuessen, d’Entwécklung an d’Gesondheet vum Kand.

Folgend Theeme ginn ugeschwat: D’Ernärung an den Afloss op d‘ Gesondheet an d’Wuelbefanne vum Puppelchen

D’Ernärung vum klenge Kand: Zesummesetzung a Rhythmus vun de Molzechten , Choix vun de Liewensmëttel.

MEYER Michèle, Diététicienne

Activité thématique pour parents:

Langues: LU, DE, FR

Au-revoir vie en rose : que faire face aux pleurs de mon bébé ?

Souvent nous imaginons le premier temps avec notre bébé tout en rose, plein de douceur, câlins, rire et bonheur. Quand bébé pleure beaucoup, il se peut que ce rêve s'estompe très vite et nous nous retrouvons sans moyens pour le calmer et le rassurer. C'est alors que nous commençons à avoir des doutes par rapport à nos compétences parentales. Comment retrouver notre confiance ? Que faire pour notre bébé et nous-mêmes afin de mieux nous accorder et nous comprendre?

ët rosarout, nët himmelblo - Hëllef, eise Puppelche kräischt sou vill!

Déi 1. Zäit mat eisem Puppelchen stelle mir eis sou vir: de klenge Butz läit friddlech an eisen Äerm, mir spillen, schmusen, laachen an alles ass rosarout. Wann eise Puppelchen vill kräischt geréit dës Wonschvirstellung un d'Wackelen a mir fillen eis onsécher an hellëflos. Mir zweifelen un eiser elterlecher Kompetenz. Wéi kënne mir eis Sécherheet am Ëmgang mat eisem Puppelchen eremfannen? Wat kënne mir fir hien an och eis machen, fir dass mir eis besser verstinn a léieren eis openeen anzestellen
MAJERUS Martine, Psychomotricienne

Activité thématique pour parents:

Langues: LU, DE, FR, EN

Laisse-moi faire tout seul ! Le développement de l'autonomie de 0 à 3 ans

Le développement de l'autonomie constitue un objectif important dans l'éducation, mais aussi un défi considérable.

A quel âge mon enfant est-il capable de « faire seul » ? Qu'est-ce que je peux attendre de mon enfant ? Comment soutenir mon enfant dans le développement de l'autonomie ? Comment savoir si j'exige trop de mon enfant ?

Kuck wat ech scho kann ! D’Entwécklung vun der Autonomie vu 0-3 Joër

Fir vill Elteren ass d'Entwécklung vun der Autonomie ee vun de wichtegsten Ziler an der Erzéiung, mee awer och eng grouss Erausfuerderung.

A wéi engem Alter sollt mäi Kand wat kënnen? Wéini kann ech wat vu mengem Kand erwaarden? Wat kann ech maachen, fir mäi Kand a senger Entwécklung vun der Autonomie ze ënnerstëtzen? Wéi mierken ech, wann ech mäi Kand iwwerfuerderen

PEIFFER Siri, Educatrice graduée

CARRILHO Ana-Luisa, Educatrice graduée

Activité thématique pour parents:

Langues: LU, DE, FR

Le passage à la crèche – comment assurer un bon départ ?

C'est la première fois que votre enfant quitte la famille pour passer une partie de sa journée dans un groupe avec d'autres enfants et adultes. Comment l'enfant vit-il ce changement? Quelles conséquences pour la relation parents-enfant? Comment préparer les parents et l'enfant? Le premier temps à la crèche, comment assurer une bonne intégration? La collaboration entre parents et éducatrices?

Vun der Famill an d’Crèche

Äert Kand kënnt elo gläich fir d’éischte Kéier an ee Grupp mat aanere Kanner an Erwuessener, an deem hatt nieft der Famill regelmässeg Zäit verbréngt. Wat bedeit des Verännerung fir e Kand? Wat geschitt mat der Bezéiung Kand-Elteren?

Wéi kënnen d’Eltere sech an d'Kand virbereeden? Déi éischt Zäit an der Crèche, wéi kann d’Integratioun geléngen? Eng gutt Zesummenaarbecht tëschent den Elteren an den Erzéierinnen?

SCHAMMO Simone, Educatrice diplômée

Âge scolaire - Schoulkanner

Langue/Sprooch 

Thème

        

Activité thématique pour parents

Langue: LU, DE, FR

Le passage au cycle 2 -  un nouveau défi pour enfants et parents!

C’est avec des sentiments mitigés que beaucoup de parents appréhendent le passage du cycle 1 vers le cycle 2. Les thèmes suivants seront abordés :

Qu’est-ce que mon enfant doit savoir avant de rentrer à l’école? Est-ce que notre enfant est prêt pour l’école? Quels nouveaux défis allons-nous rencontrer en tant que famille? Tuyaux pour un bon départ – comment pouvons-nous bien nous préparer?

De Passage an de Cycle 2 – eng nei Erausfuerderung fir Kanner an Elteren  

Mat gemëschte Gefiller denke vill Elteren un den Iwwergang vum Cycle 1 an den Cycle 2. Dës Theme ginn ugeschwat :

Wat muss e Schoulkand alles kënnen ier et an d’Schoul kënnt? Ass eist Kand prett fir an d’Schoul? Wéi eng nei Erausfuerderunge kommen op eis Famill duer? Tipps an Tricks fir e gelongene Start – wéi kënne mer eis gutt preparéieren?

BOVE Julie, Enseignante

        

Activité thématique pour parents

Langue: LU, DE, FR

Apprendre - un jeu d’enfants

Que signifie "apprendre"? Qelles difficultés d'apprentissage peut-on rencontrer chez l'enfant et comment réagir? Comment créer une bonne atmosphère de travail à la maison? Quel est le rôle des parents? Le juste équilibre entre encadrement et autonomie. Comment motiver son enfant? Comment gérer les devoirs à domicile?

Léiere méi liicht gemaach!

Wat heescht eigentlech „léieren“? Wéi eng Léierschwieregkeete gëtt et a wat kann een dogéint maachen? Wéi schaaft een doheem eng gutt Léieratmosphär? Wéi eng Roll spillen d’Elteren dobäi? Wéi vill Encadrement a wéi vill Eegestännegkeet brauche Kanner? Wéi kann ech mäi Kand motivéieren? Wat maachen ech wa mäi Kand zéi ass wann et ëm d’Hausaufgabe geet?

BOVE Julie, Enseignante

Activité thématique pour parents

Langue: LU, DE, FR

Harcèlement (mobbing) à l’école

Le mobbing est un processus toujours violent et nombreux sont les élèves à l'école qui sont quotidiennement confrontés à ce phénomène. Rares sont les enseignants ou les parents qui s'en rendent compte; en effet, le harcèlement passe souvent inaperçu. La conférencière expliquera le processus du harcèlement et proposera des moyens d'intervention aux parents et enseignants pour lutter contre cette forme de violence.

Mobbing am Schoulalldag

Mobbing ass e Prozess, deen ëmmer gewaltvoll ofleeft an dee vill Schüler alldeeglech an de Schoulen erliewen. Mobbing gëtt awer seele vum Léierpersonal oder vun den Eltere wouer geholl, well dëse Prozess meeschtens verstoppt ausgefouert gëtt. Bei dëser Konferenz gëtt den Oflaf vum Mobbingprozess beschriwwen, Aktiounsméiglechkeete vun den Elteren a vum Léierepersonal proposéiert an et gi Léisungsapprochen erkläert, fir dem Mobbing entgéint ze steieren.

HOLTGEN Nancy, Educatrice graduée

Activité thématique pour parents

Langue: LU, DE, FR

Quelle alimentation pour l’enfant scolarisé

Pour atteindre son potentiel maximal, l'enfant a besoin d'une alimentation variée et équilibrée, d'une activité physique quotidienne et d'un milieu sain favorisant la croissance et l'apprentissage. Vous recevez des informations sur les recommandations actuelles de l'alimentation de l'enfant et des exemples pratiques par lesquels nous vous montrerons comment vous pouvez mettre en place de bonnes habitudes alimentaires et éveiller chez votre enfant le plaisir de bien manger.

Fit fir d‘Schoul -  och eng Fro vun der Ernärung

Duerch eng gesond, equilibréiert Ernärung kritt Äert Kand déi Närstoffer, déi et fir ze wuessen an eng optimal Entwécklung brauch. Si ass d’Basis vu sengem Wuelbefannen a senger Gesondheet. Dir kritt Informatiounen zu den aktuelle Recommandatioune fir d’Kannerernärung an och Tipps wéi Äert Kand gesond Iesse léiere kann. Mir ginn Iech och praktesch Beispiller fir am Alldag ëmzesetzen.

MEYER Michèle, Diététicienne

Activité thématique pour parents

Langue: LU, DE, FR

Les enfants et les écrans – quel usage en faire?

Les écrans font partie intégrante de notre vie, et aussi de celle de nos enfants. Beaucoup de parents s'interrogent sur l'usage des médias digitaux dans la famille. Quel usage en faire ? Usage intensif ou usage excessif - comment savoir ? Pourquoi ce monde virtuel paraît-il si attrayant pour quelques enfants ? Comment aborder ce sujet dans la famille ? Que faut-il aux enfants pour bien grandir et s'épanouir dans le monde réel?

Smartphone, Tablet & Co maache Spaass – wou ass de Problem?

Vill Kanner notzen den Internet an déi digital Medien intensiv. nDigital Bildschiermer sinn omnipresent. Awer ab wéini ass vill „ze vill‟? Wat fir eng Bedeitung huet déi virtuell Welt fir d'Kanner? Oder fir mech als Mamm oder Papp? Firwat si verschidde Kanner besonnesch gären an der virtueller Welt ënnerwee?Wéi kann ech d’Aart a Weis, wéi mäi Kand déi digital Medien notzt, beaflossen? Wat brauch mäi Kand fir an der realer Welt gutt eens ze ginn a sech gesond ze entwéckelen?

Biver Cynthia, Psychologue au CNAPA

Wagner Nadine, Pédagogue au CNAPA

Activité thématique pour parents

Langue: LU, DE, FR

Maman ! Papa ! Je veux… ! Comment apprendre à nos enfants à ne pas se faire « consommer » par les incitations de notre société 

Vêtements, friandises, jouets, loisirs…. Comment faire face aux nombreux désirs de nos enfants ? Il existe une multitude d'activités, de jouets et de friandises qui interpellent nos enfants, que ce soit parce qu'ils les voient dans les publicités, chez leurs ami(e)s ou chez nous. L'offre est énorme ! Quand dire oui et quand dire non ? Quels jouets conviennent le mieux ? Quand est-ce que « plus » devient "trop" ? Comment apprendre aux enfants à ne pas céder immédiatement à tous leurs désirs ? Comment éviter qu’ils ne mettent vite de côté ce qu’ils viennent de recevoir et sautent sur autre chose?

Mamma/ Pappa, ech wëll….ech hätt gäeren….. wéi mat de ville Wënsch vun eise Kanner ëmgoen ?

Kleeder, Iesssaachen, Spillgezei, Fräizäitaktivitéiten……. Wéi ëmgoen mat de ville Wënsch vun eise Kanner ? Et gi vill Aktivitéiten an Spillsaachen, déi d’Kanner uschwätzen, sief et iwwert Publicitéiten oder well si se bei de Frënn oder bei eis gesinn. D’Offer ass riseg ! Wat fir eng Wënsch erfëllen a wat fir eng éischter net ? Wat gehéiert an d’Kannerzëmmer? Wéini ass vill « ze vill »? Wéi d’Kanner erzéien, datt si sech net vun deene villen Ureizer awéckele loossen, a vun de Saachen, déi se hunn, profitéieren, amplaz se direkt rëm an den Eck ze leeën an op dat nächst ze sprangen ?

Wagner Nadine, Pédagogue au CNAPA

Activité thématique pour parents

Langue: LU, FR

Regard sur les besoins émotionnels de l’enfant

 Qu’est-ce qu’un enfant essaie d’exprimer avec un comportement dérangeant ? Quel besoin fondamental essaie-t-il de satisfaire ? Du point de vue d’un parent, c’est tout un art de tenir compte des besoins de son enfant, de lui laisser la liberté nécessaire pour se développer et s’épanouir.  C’est en portant le regard sur les besoins émotionnels de l’enfant qu’on peut trouver une des clés pour non seulement dénouer bien des situations en famille mais aussi pour permettre à l’enfant de se sentir écouté et pris au sérieux. Une grande partie de l’activité sera réservée à l’échange entre les participants.

Déi emotionnel Besoinë vum Kand

Wat fir eng Emotiounen  dréckt e Kand aus, wann et opfälleg ass ?  Wat fir eng Besoinë wëll et domat erfëllen ? Fir Elteren ass et oft eng richteg Konscht dem Kand seng Besoinen ze verstoen an op se anzegoen, fir him déi Fräiheet ze loossen, déi et brauch fir sech ze entwéckelen an ze entfalen. Wann een awer déi emotionnel Besoinë vum Kand a Betruecht zitt, da kann een net nëmmen e Schlëssel fannen,  fir ganz vill Situatiounen an der Famill ze entwirren, mä och fir dem Kand verstoen ze ginn, dass een op et lauschtert an et eescht hëlt. E groussen Deel vun der Aktivitéit ass fir den Austausch reservéiert

Del Guerzo Silvia,  Educatrice graduée, Thérapeute en relation d’aide

     

 

Activité thématique pour parents

Langue: LU, FR

Mon corps et moi : En route pour l’adolescence

La puberté arrivera tôt ou tard, qu'on le veuille ou non. Afin que ni les enfants, ni vous, les parents, ne soyez pris au dépourvu, il est utile de s'y préparer. Or, souvent les mots nous manquent pour en parler. Au cours de l'atelier vous découvrirez des pistes pour parler de notre corps, des organes génitaux et de leurs changements au cours de la puberté. Un vocabulaire simple, non spectaculaire, qui permet déjà aux enfants d'avoir une base sur laquelle entamer le voyage vers l'adolescence.

Iwwert mäi Kierper schwätzen

D’Pubertéit kënnt fréier oder spéider. Fir dass weder Äert Kand nach Där als Elteren dovun iwwerrascht gitt, ass et wichteg, sech ze preparéieren. Mee, leider feelen eis dacks d’Wierder fir driwwer ze schwätzen. Am Laf vun dëser Aktivitéit kritt Der éischt Piste gewisen, wéi ee mat de Kanner iwwert hire Kierper, hir Geschlechtsorganer an och déi Verännerungen, déi op si duer kommen, schwätze kann. Een einfache Vocabulaire, onspektakulär, deen et de Kanner erlaabt sech gutt virbereet op de Wee an d’Pubertéit ze maachen.

DIAS-MICHAUX Fabienne, Sage-femme

Activité thématique pour parents

Langue: LU, FR, EN

Laisse-moi faire tout seul ! Le développement de l'autonomie de 0 à 6 ans

Le développement de l'autonomie constitue un objectif important dans l'éducation, mais aussi un défi considérable. A quel âge mon enfant est-il capable de « faire seul » ? Qu'est-ce que je peux attendre de mon enfant ? Comment soutenir mon enfant dans le développement de l'autonomie ? Comment savoir si j'exige trop de mon enfant ?

Kuck wat ech scho kann ! D’Entwécklung vun der Autonomie vu 3-6 Joër

Fir vill Elteren ass d'Entwécklung vun der Autonomie ee vun de wichtegsten Ziler an der Erzéiung, mee awer och eng grouss Erausfuerderung. A wéi engem Alter sollt mäi Kand wat kënnen? Wéini kann ech wat vu mengem Kand erwaarden? Wat kann ech maachen, fir mäi Kand a senger Entwécklung vun der Autonomie ze ënnerstëtzen? Wéi mierken ech, wann ech mäi Kand iwwerfuerderen?

PEIFFER Siri, Educatrice graduée

CARRILHO Ana-Luisa, Educatrice graduée

L’Adolescence - Jugendalter

Activité thématique pour parents

Langue: LU, DE, FR

L'entrée au lycée- nouveau départ. Comment s'y préparer ?

L’entrée au lycée entraîne des changements importants dans la vie quotidienne de nos jeunes.

A quoi peut-on s’attendre ? Quels nouveaux défis et devoirs vont se présenter ? Comment gérer ces changements ensemble avec nos jeunes ?

Mäi Kand kënnt an de Lycée. A wat elo?

De Passage vun der Grondschoul an de Lycée bréngt eng ganz Rei vu Verännerunge fir d’Kand (an d’Elteren) mat. Wat sinn des Verännerungen a wéi kann ech als Elteren am beschten op des Verännerunge reagéieren?

FINKE Michèle, Educatrice graduée

 

Activité thématique pour parents

Langue: LU, DE, FR

La puberté – une aventure

Nous préparons notre sac à dos pour partir à l’aventure de la puberté. Quand cette phase de la vie commence-t-elle ?? Qu’est-ce qui nous attend en tant que parents ? Comment nous parer pour bien sortir de cet épisode ?

Au terme de la conférence, les parents: 

connaîtront les grandes étapes de la puberté

sauront à quoi s’attendre et quels seront les obstacles à éviter

apprendront à mieux se percevoir eux-mêmes, à reconnaître leurs propres faiblesses et comment les gére.r

D‘Pubertéit – eng Aventure

Mir paken d’Wallis fir eis op d’Aventure Pubertéit virzebereeden. Wéini fänkt dës Liewensphas un? Wat kënnt op d’Elteren duer? Wat fir eng Ressource brauche mir fir dës Aventure gutt ze iwwerstoen?

Ziler vun der Aktivitéit:

D’Eltere kréien allgemeng Informatioune zur Pubertéit

Si wësse wat ob si duer kënnt a wéi eng Stolpersteng si evitéiere kënnen.

Si léiere sech selwer besser kennen, wou hir perséinlech Chantiere sinn a wéi se domat ëmgoe kënnen 

HOLTGEN Nancy, Educatrice graduée

Activité thématique pour parents

Langue: LU, DE, FR

Provocations d’ados - comment s’en sortir?

Les provocations chez les ados font partie intégrante de la puberté, qui est impensable sans celles-ci. En tant qu'adultes, nous sommes souvent débordés par ces déclencheurs et nous ne savons pas toujours comment y réagir de manière adéquate. Avec la compréhension nécessaire, des astuces et beaucoup d'humour, nous pouvons y faire face.

Provokatioune bei Jugendlechen - wéi reagéieren?

Provokatioune bei Jugendleche sinn e klenge mee wichtegen Deel vun der Pubertéit. Ouni dës geet et am Jugendalter net. Als Erwuessener si mer oft mam Ëmgang mat dësen "Trigger" iwwerfuerdert a mir wëssen net ëmmer esou richteg, wéi mer dorop reagéiere sollen. Hei kënne Versteesdemech, Tipps an Humor hëllefen.

HOLTGEN Nancy, Educatrice graduée

 

 

 

 

 

 

Cours pour parents

Langue: LU, DE, FR

3 unités

Parents, préparés pour la puberté ?

Les parents sont stupides, l'école est ennuyeuse et la vie est terriblement épuisante – les premiers signes que l’enfant vient d’arriver en puberté!

Pour les garçons et les filles, la vie ressemble à un grand chantier: le corps change un peu plus chaque jour et il y a beaucoup de confusion dans le cerveau. Et comme si cela ne suffisait pas, le premier amour plonge la plupart des jeunes dans un profond chaos émotionnel.

La vie en famille est mise à l’épreuve : Les jeunes, aussi joyeux soient-ils, se retirent, réagissent avec défi aux demandes ou aux encouragements, s'orientent davantage vers leurs amis et ont une tendance inquiétante aux comportements à risque.

Ce cours en 3 unités permet d’approfondir le sujet et de mieux s’outiller pour cette phase de développement si importante de nos jeunes.

Elteren, sidd der prett fir d’Pubertéit ?

D’Eltere si blöd, d’Schoul geet op d’Nerven an d’Liewen ass schrecklech ustrengend – e puer Zeechen dofir, dass d’Kanner an der Pubertéit ukomm sinn. Fir d’Jongen an d’Meedecher gëtt d’Liewen ee grousse Chantier. De Kierper verännert sech all Dag ee Stéckelchen an och am Gehier ass Villes duercherneen. Dobäi kënnt dann och nach fir vill Jugendlecher déi éischt grouss Léift, déi ee groussen emotionale Chaos mat sech brénge kann.

D’Familljeliewen gëtt an dëser Phas op eng haart Prouf gestalt. Déi gutt gelaunten a frou Kanner, zéie sech op eemol zréck, reagéieren trotzeg, wa si eppes gefrot ginn an orientéiere sech ëmmer méi staark un hiere Frënn. Eng besonnesch Faszinatioun geet vu risikoräiche Verhalensweisen aus, wéi z.B. dem Konsum vun Drogen an Alkohol.

Dësen 3-deelege Cours gëtt den Eltere vill Informatiounen ronderem d’Pubertéit a weist hinnen eng Rei Alternativen am Emgang mat de Jugendlechen.

HOLTGEN Nancy, Educatrice graduée, Lifecoach

 

Activité thématique pour parents

Langue: LU, DE, FR

Regard sur les besoins émotionnels de l’adolescent

Qu’est-ce que l’adolescent exprime avec un comportement colérique, rebelle ou lorsqu’il se replie sur lui-même ? Quels sont ces besoins qu’il essaie de satisfaire? Du point de vue d’un parent, c’est tout un art d’essayer de comprendre et de tenir compte des besoins d’un adolescent sans pour autant entraver sur la liberté et l’autonomie qu’il réclame de plus en plus. C’est en portant le regard sur les besoins émotionnels de l’adolescent qu’on peut trouver une des clés pour non seulement dénouer bien des situations mais aussi pour retrouver une meilleure communication et (re)créer une relation de confiance. Une grande partie de l’activité sera réservée à l’échange.

Déi emotional Besoinë vu Jugendlechen

Wat fir eng Emotiounen  dréckt de Jugendlechen  aus, wann e choleresch, rebellesch ass  oder sech einfach zeréckzitt? Wat fir eng Besoinen wëll en domat erfëllen ? Fir Elteren ass et oft eng richteg Konscht, ze probéieren dem Jugendleche seng Besoinen ze verstoen an op se anzegoen ouni dobäi seng berechtegt Fuerderungen no  Fräiheet an Autonomie anzeschränken.   Wann een awer déi emotionnel Besoinë vum Jugendlechen a Betruecht zitt, da kann een e Schlëssel fannen fir nt nëmme ganz vill Situatiounen ze entwirren, mä och eng besser Kommunikatioun opzebauen an eng Vertrauensbasis hierzestellen. E groussen Deel vun der Aktivitéit ass fir den Austausch reservéiert. 

Del Guerzo Silvia,  Educatrice graduée, Thérapeute en relation d’aide

 

Activité thématique pour parents

Langue: LU, DE, FR

Les jeunes – accros à leurs écrans ?

Les médias en ligne et de divertissement jouent un rôle essentiel auprès des jeunes et leurs parents ne se posent pas mal de questions à ce sujet. Surtout après le passage au lycée, il est difficile de savoir comment l'adolescent utilise l'internet. Usage intensif ou usage excessif - comment savoir ? Pourquoi ce monde virtuel paraît-il si attrayant pour quelques jeunes ? Comment aborder ce sujet dans la famille ? Que faut-il aux jeunes pour bien grandir et s'épanouir dans le monde réel ?

Ëmmer online sinn – wou ass de Problem?

Wann déi Jonk bis am Lycée sinn, gëtt et fir d'Elteren ëmmer manner einfach den Iwwerblék ze behalen, wéivill den Internet benotzt gëtt. Awer ab wéini ass vill „ze vill‟? Wat fir eng Bedeitung huet déi virtuell Welt fir déi Jonk? Firwat si verschidde Jonker besonnesch gären an der virtueller Welt ënnerwee? Wéi kann ech d’Aart a Weis, wéi mäi Kand déi digital Medien notzt, beaflossen? Wat brauch mäi Jugendlechen fir an der realer Welt gutt eens ze ginn an sech gesond ze entwéckelen?

Biver Cynthia, Psychologue au CNAPA

Wagner Nadine, Pédagogue au CNAPA

Activité thématique pour parents

Langue: LU, DE, FR

Le dernier smartphone, un pull de marque… tant de choses à avoir !

Alimentation, loisirs, vêtements, articles de style de vie, le dernier smartphone..... le « shopping » est devenu une activité de loisirs de plus en plus populaire chez les jeunes. Pourquoi en est-il ainsi ? Comment aider les jeunes à gérer de façon responsable et durable l'immense éventail de biens de consommation et les nombreuses tentations ? Comment peut-on les aider à découvrir eux-mêmes ce qui est important dans leur vie ? D’où la nécessité d'aborder avec assurance et esprit critique les tendances issues de la publicité ou bien celles véhiculées par des modèles et des influenceurs, tout en restant acteur de ses propres choix.

Et ass en neie Smartphone eraus « Dee kafen ech mir !

Iesssaachen, Fräizäitaktivitéiten, Kleeder, Lifestyle-Artikelen, den neiste Smartphone…… shoppen hëlt an der Fräizäit vun de Jonken ëmmer weider un Bedeitung zou an d’Wënsch sinn onendlech.  Wisou ass dat esou ? Wéi déi Jonk ënnerstëtzen, datt si selwer fir sech e gudde Wee fanne mat der riseger Offer an den Ureizer ëmzegoen ? Wéi si ënnerstëtzen erauszefannen, wat fir si wierklech wichteg ass ? Sech selbstbewosst a kritesch mat Trends, transportéiert duerch d‘Publicitéit oder virgelieft duerch Virbiller an Influenceren auserneenzesetzen, ouni sech ze vill « consomméieren » ze loossen, gëtt esou ëmmer méi wichteg

Wagner Nadine, Pédagogue au CNAPA

La parentalité en général – Eltere sinn

Langue/Sprooch

Thème

Activité thématique pour parents

Langue: LU, DE, FR

Un nouveau bébé dans la famille. Notre famille s’agrandit !!

La naissance d’un nouveau-né déséquilibre le monde parfait de l’enfant aîné. Jusqu’à présent il était le centre d’intérêt de la famille et maintenant tout tourne autour du nouveau bébé.

Comment pouvons-nous, en tant que parents, accompagner et assurer nos enfants pendant cette phase de changements ? Quelles attitudes aident à prévenir des jalousies entre frères et sœurs ?

Ee Geschwësterche kënnt an d‘Famill

D'Gebuert vun engem Geschwësterche bréngt d'Welt vun engem Kand aus dem Gläichgewiicht. Bis elo stoung et am Mëttelpunkt vun der Famill an ob eemol dréit sech alles ëm de Puppelchen.

Wéi kënne mir als Elteren eis Kanner an dëser Phas begleeden an hinne Sécherheet ginn? Wat kënne mir als Eltere maachen, fir Rivalitéiten ënnert de Geschwëster ze verhënneren?

NILLES Véronique, Educatrice graduée

Activité thématique pour parents

Langue: LU, FR, DE

Faire face aux émotions intenses

Nous ne savons pas toujours comment faire face aux émotions intenses de notre enfant. Quand les mots ne suffisent plus, il nous faut trouver d’autres moyens pour aider l’enfant à se calmer. Parfois il nous arrive d’être tellement submergés nous-mêmes par ces émotions fortes, qu’il nous faut d’abord trouver un moyen pour gérer nos propres sentiments avant de pouvoir aider l’enfant. L’intervenante propose quelques idées concrètes pour « décompresser » face aux émotions intenses.

Wann d’Emotiounen iwwerkachen

Wann eisem Kand seng Emotiounen iwwerkachen, wësse mir oft net direkt wéi mir reagéiere kënnen. Wa gutt zourieden näischt méi bréngt, musse mir aner Moyenen fanne fir mat eisem Kand erëm zur Rou ze kommen. Heiansdo gi mir souguer vun de staarke Gefiller matgerappt a musse fir d’éischt eis eegen Emotiounen erëm an den Grëff kréien, ier mir dem Kand hëllefe kënnen. Dir kritt hei e puer konkret Iddien, wéi et gelénge kann, bei staarke Gefiller "Damp ofzeloossen".

MAJERUS Martine, Psychomotricienne

Activité thématique pour parents

Langue: LU, FR, DE

Le rôle du père dans l’éducation des enfants

Notre société a connu bon nombre de changements au cours des 20 dernières années. Ces changements ont aussi eu une influence considérable sur l'importance du rôle du père dans l'éducation des enfants. Quels sont précisément ces changements et quelles sont les conséquences pour nos enfants? L'exposé s'adresse aussi bien aux papas qu'aux mamans et à tous ceux qui ont l'intention de devenir parents.

D’Roll vum Papp an der Erzéiung

Eis Gesellschaft huet sech staark verännert an de leschten 20 Joer an domat och d'Roll vum Papp an der Erzéiung.  Wéi huet sech dës Roll geännert? Wat bedeit dat fir d'Kanner? Dëst ass e Virtrag fir Pappen A Mammen a fir all déi, déi mam Gedanke spillen Elteren ze ginn. 

ELGAS Klaus, Educateur gradué

Activité thématique pour parents

Langue: LU, FR, DE, EN

Comprendre le Burn-out parental

Lors de cette activité thématique nous abordons les défis de la parentalité aujourd'hui. Qu'est-ce le burn-out en général et spécifiquement le burn-out parental? Comment se manifeste-t-il et comment peut-on le prévenir, voire sortir du burn-out parental. Quelles sont les conséquences d'un burn-out parental? Cette activité thématique s'adresse à tout le monde interessé par ce sujet.

De Burn-out parental verstoen

Op dësem Owend kritt een en Abléck wéi eng Erausfuerderung et ass, haut Elteren ze sinn.  Wat ass Burn-out a speziell Burn-out parental? Wéi kënnt de Burn-out zustan a wat kann ee maachen fir en ze prevenéieren oder rëm eraus ze kommen? Wat si Konsequenze vun engem Burn-out parental ? Dësen Owend riicht sech u jiddereen, deen un deem Thema interesséiert ass.

HEMMER Tania, Educatrice graduée, experte en Burn-out parental

Activité thématique pour parents

Langue: LU, FR, DE

Disputes: Comment réagir en tant que parent?

Parents et enfants sont confrontés à des situations d'agressivité ou de disputes.

Accompagner les enfants et aborder ces thèmes constituent un défi pour les parents qui se demandent comment réagir.

Il est important que nos enfants apprennent à gérer ces conflits par eux-mêmes. Comment parler à nos enfants quand ils sont impliqués dans des disputes ? Comment et quand intervenir quand les enfants se disputent entre-eux ?

Sträit: Wéi reagéire mir als Elteren?

Elteren a Kanner begéine Situatioune vun Aggressioun a si streide sech.Fir Elteren ass et net ëmmer einfach, wéi si hir Kanner bei dësen Theme begleede kënnen. An dësem Owend kucke mir, wéi Elteren hir Kanner esouwäit ënnerstëtze kënnen, dass si selwer léieren mat Reiwereien eens ze ginn.

Wéi kënne mir mat hinnen iwwert Situatioune schwätzen a si stäerken? Wéini solle mir eis a Streidereien amëschen, wéi a wéini kënne mir se schlichten.

CARRILHO Ana Luisa, Educatrice graduée

Activité thématique pour parents

Langue: LU, FR, DE

Parents et enfants-une équipe d’enfer – Quelques éléments de la parentalité positive

Comment se construit une relation solide et de confiance entre parents et enfants ? Et oui, la parentalité est loin d'être « un long fleuve tranquille »! Les conflits sont inévitables, mais peuvent être gérés en famille dans un respect mutuel. Dans ce sens, nous vous proposons quelques outils de la parentalité positive et bienveillante pour accompagner votre enfant à devenir un jeune responsable, respectueux et confiant en ses compétences.

Elteren a Kanner-ee staarkt Team!

Wéi baut sech eng zolitt a vertrauensvoll Bindung tëschent Elteren a Kanner op? Eltere sinn, ass eng wichteg Aufgab, déi net ëmmer einfach ass. Konflikter sinn net auszeschléissen, mee si kënnen an der Famill am géigesäitege Respekt geléist ginn. Dofir proposéiere mär e puer Iddien aus der positiver Erzéiung an encouragéieren d’Elteren, mat enger bienveillanter Haltung, hir Kanner esou ze begleeden, dass si zu responsablen Jugendlechen eruwuessen, déi op hir eege Kompetenzen vertrauen.

Moes-Gretsch Patrice, Educatrice graduée, Thérapeute familial

Activité thématique pour parents

Langue: LU, FR, DE

Les monstres viennent la nuit

Monstres, fantômes, sorcières...

De quoi et pourquoi les enfants ont-ils peur ?

Essayons de comprendre les réactions des enfants et de les aider à surmonter leurs angoisses !

Nuets kommen d’Monsteren! Iwwert den Ëmgang mat den Ängschte vun de Kanner

Monsteren, Gespenster an Hexen….

Viru wat a firwat hu Kanner Angscht?

Wéi kënne mär de Kanner hir Reaktioune besser verstoen an hinnen hëllefe mat hiren Ängschten eens ze ginn

FELLERICH Rolande, Pédagogue

Activité thématique pour parents

Langue: LU, FR, DE

Work-Life-Family-Balance – comment s’y prendre?

L’équilibre entre la vie familiale et la vie professionnelle se base sur un partenariat entre entreprise et employéEs. Un partage adéquat des responsabilités familiales et professionnelles nécessite des efforts et des aménagements du côté des patrons, du côté des salariéEs, mais aussi un cadre législatif encourageant.

Lors de cet échange nous définissons le concept de Work-Life-Family-Balance, présentons les défis qui en résultent et échangeons nos expériences.

Work-Life-Family-Balance – ass dat méiglech?

En Equiliber fannen tëschent dem Aarbechts- an dem Familljeliewen ass nëmme méiglech wann de Patron an de Salarié sech géigesäiteg entgéintkommen. Eng gerecht Opdeelung vu berufflechen a familiäre Responsabilitéite verlaangt awer net nëmme vun de Firmen an de Salariéen Efforten an Moossnamen,  et muss och e fërderleche gesetzleche Kader geschafe ginn. Bei dësem Echange geet et ëm d’Definitioun vum Konzept vun der Work-Life-Family-Balance, d’Erausfuerderungen, déi sech doraus erginn sou wéi ëm déi eegen Erfarungen domat.

HEMMER Tania, Educatrice graduée, experte en Burn-out parental

Langue: LU, FR, DE, EN

Mon enfant me pousse à bout! J’ose en parler!

Au quotidien nos enfants réussissent souvent à nous pousser à bout en nous laissant avec un sentiment d'impuissance. Un simple mot, un regard, un geste... Quel en est la cause et comment pouvons-nous gérer ces situations? Des exemples pratiques vous permettront de mieux comprendre ce qui se passe et comment vous pouvez réagir avec plus de sérénité.

Däerf ech et haart soen?  Mäi Kand bréngt mech u meng Grenzen !

Fir Kanner ass et ganz einfach, eis séier a reegelméisseg un eis Grenzen ze bréngen, ouni dass mer d’Gefill hunn, eppes dogéint maachen ze kënnen. E Wuert, e Bléck, e Geste... Firwat ass dat esou a wat kënnt Dir dogéint maachen? Vill praktesch Übungen wäerten Iech weisen, wat tatsächlech passéiert a wéi Dir an Zukunft méi geloosse reagéiere kënnt.

TOEPFER Ariane, Youth Life Coach

Activité thématique pour parents

Langue: LU, FR, DE, EN

Plus de temps en famille ! Tout le monde est gagnant !

Emploi, couple, enfants, école, éducation...stress.  Quand la vie de tous les jours consiste en hâte, efforts, disputes, fatigue. Quand vous vous sentez épuisés et impuissants. Quand vous remarquez que l'essentiel vous échappe ... Durant cette activité thématique, vous pouvez prendre du répit et rassembler vos idées. Des méthodes simples et facilement applicables, qui peuvent vous aider à adapter votre rythme de vie, seront proposées.

Méi Zäit fir d‘Famill! Eng Beräicherung fir jiddereen !

Beruff, Partnerschaft, Kanner, Schoul, Erzéiung....Stress. Wann d’Liewen nëmmen nach  aus Hektik, Ustrengung, Sträit a Middegkeet besteet. Wenn Dir Iech erschöpft an hëlleflos fillt. Wenn Dir mierkt, dass dat Essentiellt Iech verluer geet... Dës Aktivitéit offréiert Iech eng Otempaus, eng Méiglechkeet d’Gedanken ze sortéieren an ze iwwerleeën wéi Dir Äert Liewen entschleunege kënnt.  Dir héiert wéi et anere Famillje geet a léiert, wéi ee mat einfachen, direkt ëmsetzbare Methoden erëm zu sech selwer zeréckfënnt

TOEPFER Ariane, Youth Life Coach

 

 

 

 

 

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